05 mei 2017 /

De dagelijkse hoeveelheid groenten: hoe pak je het aan?

Aan je 300 gram groenten per dag komen is niet zo makkelijk. Maar wij helpen je graag op weg.

300 gram, dat is de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid groenten die je moet eten. Makkelijk haalbaar? Leg je broccoli, courgette of bloemkool maar eens op je keukenweegschaal en je merkt dat 300 gram best veel is. Slechts 5% van de Belgische bevolking haalt dit quota. De rest blijft steken op zo’n 145 gram groenten per dag.

Twintigers

Vooral twintigers scoren slecht. Zij behoren tot de categorie die het minst aantal groenten eet. Dat blaadje sla en schijfje tomaat tussen de hamburger maken jammer genoeg het verschil niet.

Groentecampagne

VLAM, het Vlaamse promotieagentschap voor lokale landbouwproducten, richtte daarom een groentecampagne op, gericht op twintigers. Daarnaast ontwikkelden ze een heuse groentetest om te checken of je je dagelijkse hoeveelheid groenten wel haalt.

De schuldige van dit groentetekort? VLAM wijst vooral de horeca met de vinger. Een maaltijd die je in een doorsnee brasserie consumeert, bevat doorgaans een erg kleine portie groenten. En bovendien getuigt die portie van erg weinig inspiratie, vindt VLAM.

Ga voor een gezonde levensstijl

Met de vinger wijzen, haalt niets uit. Wij geloven dat je vooral bij jezelf moet beginnen. Een gezonde levensstijl zet je al een heel eind op weg. Experimenteer met diverse groenten en verschillende bereidingswijzen om die 300 gram groenten te halen.

Een heerlijke pompoensoep, bijvoorbeeld? Die bevat al een flinke portie van je dagelijkse hoeveelheid groenten!

Wij staan voor je klaar!

Op zoek naar leuke tips om die gezonde levensstijl aan te houden? Houd onze blog in de gaten! Zit je eerder met specifieke vragen over onze producten? Aarzel niet ons te contacteren.

Wat vind je nog leuk?

© SUBLIMIX 2019